Laipiot 4-7 ja istuinten sivulevyt
Kölilaatikon ja ajoaukon osien yhteensovittaminen oli pitkä urakka, koska pientä korjailua, hiomista ja päällystämistä joutui tekemään sinne tänne. Viimein kuitenkin rohkenin aloittaa osien liimaamisen yhteen. Järjestys meni näin:
- laipioiden paikan merkitseminen pienillä epoksiklönteillä (apuna käyttäen muovipussin palasia)
- paapuurin puolen istuimen sivulevyn liimaaminen laipioihin 5-7
- styyrpuurin puolen istuimen sivulevyn liimaaminen laipioihin 5-7
- edellä mainittujen liimaaminen kiinni pohjaan ja laipioon 4
- kölilaatikon päätypulikoiden ja styyrpuurin puolen levyn liimaaminen paikalleen
Osien yhteen liimaamisen jälkeen tuli vielä tehdä saumaaminen (engl. filleting), joka oli jälleen uusi toimenpide opittavaksi. Epoksiseoksen tuli olla riittävän jäykkää, joten täyteaineita lisäsin siihen saakka, kunnes seos ei enää valunut sekoitustikusta. Mikrokuituja ja piituhkaa sekoitin suhteessa 1:4, jotta saumalla olisi myös rakennetta lujittava vaikutus. Sivelyyn käytin 20 mm leveää päistä pyöristettyä puutikkua, jonka puhdistin saumaamisen jälkeen. Leikkasin myös kauramaitopurkista alumiinipintaisen pahvinpalan, jolla siivosin saumojen reunoilta ylimääräiset epoksit pois. Vähitellen rutiini alkoi kehittyä ja jälki parantua.
Seuraavaksi: | Keulavannas |
Katso myös: | Merisirrin rakentaminen |